tisdag 26 januari 2010

Systrarna i Briggen...


...eller "Café Kaffe och Te" som cafét i Saluhallen Briggen egentligen heter är ett guldkorn. Inte nog med att man sitter mitt i vimlet och inte missar något som händer i kommersen så har systrarna oförskämt goda bakverk. Klassiker som schackrutor och kolasnittar blandas med uppstickare som lavendelskorpor och modifierade brownies. Jag har ALDRIG fikat där utan att kunna motstå denna fantastiska buffé av hembakade småkakor...


Vad jag också uppskattar med cafét är att de erbjuder lite annorlunda lunch. Visst har de paj och sallad som alla andra kafeér men också fiskburgare, tacoburgare och crepes. Micro, barnstolar och väldigt trevligt bemötande erbjuds. Värre är det med toalett. Tyvärr finns det bara en "offentlig" toalett i hela Briggen och den har skötbord. För att komma in på den får man betala 5 kronor. Trots detta ger jag "Systrarna i Briggen" min varmaste rekommendation

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar