tisdag 12 januari 2010

Friskisgympa

Nu har jag äntligen varit och testat mamma-barn gympan på Friskis & Svettis. Som vanligt hade jag bråttom och funderade på vad jag kunde tänkas ha glömt medan jag småsprang till Västra Hamngatan.

Eftersom jag var lite sen fick min barnvagn inte plats bland de andra som stod i säkert förvar vid barnpassningsrummet. Jag var dock glad att jag överhuvudtaget fick ställa in den i foajén. Fortsatte ner, för omklädningsrummet ligger i källaren, för att byta om. Lite knixigt med en numer ganska rörlig unge. Hastade upp och tog plats i "stora salen" där passet skulle hållas. Då inser jag vad jag glömt....

1. Filt till gossen, istället fick han ligga/sitta/kräla på en gammalsvettig träningsmatta.
2. Leksaker till gossen, som substitut bet han i träningsredskapen.
3. Vattenflaska till mig.


Vattenflaska är behövligt eftersom man kunde göra passet hur jobbigt som helst. Det var fokus på bålstabilitet men det var styrkeövningar för både ben och armar varvat med en hel del kondition. Passet höll på i 60 minuter och jag var ordentligt svettig efteråt. De flesta barnen var något yngre än 7 månader som min pojk var. Det var verkligen i sista stund jag testade denna aktivitet. Hade han tagit sig framåt effektivare hade passet mer gått ut på att jaga honom än att träna min egna kropp.

Vårterminen startar torsdagen den 7 januari och schemat är det samma som i höstas:
Västra Hamngatan, tisdagar och torsdagar kl.11
Majorna, onsdagar kl. 11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar