måndag 8 mars 2010

Röda Sten/Klippan

Kollade precis in väderprognosen och det ser ut som solen skall titta fram imorgon. I och med det kan jag STARKT rekommendera att promenera ner till Klippan och Röda Sten.

Restaurangen Röda Sten öppnar tyvärr inte förrän 22 mars, då nyrenoverat. Men till dess räcker Klippans konstcafé gott. Kolla in hemsidan så förstår du varför. Dom har en härlig uteservering med vidunderlig utsikt där man kan slå ihjäl ett par timmar. Jag gissar att kaféet/restaurangen inte är nersprunget på vardagar så här års så man kan med gott samvete slå läger med vagnar och barn. Maten kan jag inte riktigt betygsätta men med den uteserveringen en solig vårdag har det mindre betydelse.Området Klippan har vad jag vet inte så mycket aktiviteter att erbjuda förutom just promenad, fågelmatning och fika. Eller kan jag missat något? Kulturföreningen Röda Sten ordnar familjeaktiviteter på helgerna men för något äldre barn. Kolla hemsidan om du vill veta mer.

Väljer ni sedan att gå genom Majorna på hemvägen måste jag rekommendera butiken Titta på Älvsborgsgatan. Ekologiska kläder, roliga leksaker och inte minst den outstanding bra bärselen Manduca. Själv ångrar jag min Baby-Björn i samma stund jag fick prova Manducan. Ett litet tips från mig i förbifarten.

Manduca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar