lördag 10 oktober 2009

Punktering

Jag har alltid argumenterat för hur "himla bra" det är med luftfyllda däck på barnvagnen. Jag har nu, efter att ha använt vagnen i fem månader kommit, på hur jobbigt det kan vara.

Hade packat ihop oss för en långpromenad i det fina höstvädret då jag känner att vagnen drar kraftigt åt höger. Jag är redan lite irriterad eftersom det varit en ganska gnällig morgon. Jag tar ett par steg till och inser att något är fel. Jag tittar ner och ser ett väldigt platt högerdäck. Irritationen tilltar och jag börjar funderar på vart i lägenheten lagningssatsen kan finnas nu för tiden. Men hur skall jag komma hem med barn, vagn, välpackad skötväska och bara två fungerande däck??? Mitt i-landsproblem är som bortblåst då jag plötsligt kommer på att Storken på Nordensköldsgatan, två gator bort, lagar punka medan man väntar för 150 kronor. Sagt och gjort, Storken räddade min höstpromenad.