tisdag 27 oktober 2009

Glädjebubblan - familjekafé

Klockan är 10, Glädjebubblan har precis öppnat och jag är den första besökaren för dagen. Jag möts av den entusiastiska och mycket tillmötesgående ägaren. Han berättar om kafét och vad jag kan hitta leksaker och barnböcker. Smörgåsen jag beställer har tydligen blivit utsedd till en av Göteborgs godaste. Medan han slänger ihop en latte avslöjar han också att de har storslagna planer för kaféet som han kallar familjekafé och inte barnvagnskafé. Hit är alla barn välkomna!

Glädjebubblan hittar du i korsningen Föreningsgatan/Västergatan, längst med 2:ans linje.


Parkering för barnvagnen finns precis utanför dörren men man får givetvis ta med vagnen in så länge det finns plats för den. Här finns allt från sköna fåtöljer till ordentliga bord och fönstersoffor. De har lyckats skapa en mysig och hemtrevlig stämning. Här finns mikro, haklappar, skedar, tallrikar och bestick att låna när barnen blir hungriga. Blöjor och barnmat går också att ordna och medan våra barn leker kan vi surfa fritt på kaféts nätverk eller bara njuta av att vi inte stör de andra gästerna.

Det finns gott om barnstolar.

Det dröjer inte länge innan gästerna börjar rulla in. Några fikar andra tar en titt i hörnan där de säljer haklappar och retrokläder, för barn givetvis. Min macka är uppäten och jag kan skriva under på att den tillhör göteborgseliten.

Och nu till de storslagna planerna. Kafét kommer att ändra karaktär och bygga om. Samtidigt som det sker kommer deras hemsida och öppettider att uppdateras. Men att de fortfarande kommer att inrikta sig på familjer råder det ingen tvekan om.

Idag hittar du hemsidan på www.gladjebubblan.se och öppettiderna är: mån-fre 10-17, lör 10-16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar